divendres, 4 de setembre del 2009

Els barracons s'han doblat des de que governa el tripartit



CiU denuncia que els barracons s'han doblat des de que governa el tripartit , i que encara falten gairebé 11.000 places de llars d'infants per arribar a les 30.000 promeses pel 2008.
CiU denuncia que es consoliden els efectes negatius de la politica d'educació del tripartit. El Govern no fa una planificació adequada, actua amb improvisació i a cop de titular de diari. Aquesta mala planificació, que oblida la vessant pedagògica i se centra en el rèdit electoral, estressa els ensenyants i desorienta les famílies.
Tres grans exemples d'aquesta manca de planificació i improvisació,
1. INCOMPLIMENT DE LES 30.000 PLACES DE LLARS D'INFANTS PROMESES L'ANY 2004
- Un any més tard de la finalització del Pa per a la creació de 30.000 places de llars d'infants 2004-2008, segons dades del propi Departament d'Educació, encara en falten gairebé 11.000
- Però, a més a més, les dades demostren que amb les places que s'han creat únicament es pot cobrir el creixement vegetatitu, però no es produeix un increment real de serveis a la infància.
Malgrat les promeses i els anuncis, es manté la ràtio de places del darrer curs del Govern de CiU.
Així, en el curs 2003-2004, corresponia una plaça (entre escoles públiques i privades) per cada tres infants (3,13), mentre el curs 2008-2009 continua corresponent una plaça cada tres infants (2,95).
2. DES DE QUE GOVERNA EL TRIPARTIT, S'HA DOBLAT EL NÚMERO DE BARRACONS, malgrat que el pressupost de la Generalitat s'ha doblat. On està la despesa en polítiques socials? Això demostra que no existeix una planificació.
- El curs 2003-2004 hi havia 527 mòduls pefrabricats, mentre que el curs 2009-2010 n'hi haurà 1.046, 79 més que el curs passat.
- Amb els governs de CiU pujava la immigració i baixaven els barracons, en canvi ara amb el tripartit s'estabilitza l' arribada d'immigrants però es disparen els mòduls.
- Girona (232), Tarragona (169) i Maresme-Vallès Oriental (152) són les zones de Catalunya on més creixen els barracons. Al Baix Llobregat hi haurà 46 barracons. Això, és una nova mostra del desequilibri territorial que aplica el tripartit.
- Cal denunciar que durant els anys del tripartit, la construcció de noves escoles i les ampliacions han tingut un augment gairebé imperceptible i amb una baixada aquest proper curs respecte l'anterior, (94 el curs 2004-2005; 108 el curs 2008-2009; 98 el curs 2009-2010), mentre els mòduls prefabricats s'han disparat. Aquesta és l'emprenta Montilla.
- Així mateix, durant els anys del tripartit, hi ha hagut una disminució en la construcció de nous centres i un augment de les obres de reforma i ampliació:
Curs 2005-2006: 29 reformes i ampliacions / 54 centres nous
Curs 2009-2010: 61 reformes i ampliacions /37 centres nous
3. REPARTIMENT DELS ALUMNES ESTRANGERS
La distribució dels alumnes estrangers entre centres públics i centres concertats s'ha mantingut durant els anys del tripartit (84-85% / 15%). La raó és que la planificació del departament només ha permès créixer significativament l'escola pública (153.437 places enfront les 16.254 de la concertada). L'escola concertada ha assumit un 80% del seu creixement en alumnes immigrants, mentre que a l'escola pública, només un 42,04% de les noves places han estat ocupades per alumnes immigrants, però és evident que el tripartit no pot dir que es busca la corresponsabilització (pública-concertada) en l'escolarització dels alumnes estrangers si només deixar crèixer una part del sistema.
CiU també denúncia que l'inici del curs 2009-2010 certifica el fracàs del tripartit en relació a la Formació Professional. Malgrat la crisi econòmica, pràcticament no augmenta l'oferta de FP i de programes de qualificació professional. L'increment de places noves dels estudis professionalitzadors és només d'un 7,1% (7.078 places noves), quan l'increment de l'atur juvenil ha estat del 102% en el darrer any (65.000 nous aturats).
Pel que fa a la polèmica sobre la implantació d'ordinadors a les escoles, CiU lamenta l'excés d'improvisació i de propaganda política i alhora que ningú no parli de la vessant pedagògica.
Permetrà aquesta modalitat personalitzar l'aprenentatge? Millorarà la qualitat de l'ensenyament? Es millorarà el rendiment dels alumnes? CiU considera que no es pot inventar cada any una cosa nova per tapar el fracàs del curs anterior.
Malgrat que Catalunya té competències en educació, el tripartit ha demostrat un cop més la seva subordinació al PSOE i s'ha precipitat a l'hora d'implementar una mesura proposada pel govern espanyol.
CiU aposta per fer entrar paulatinament les noves tecnologies a l'escola. En aquest sentit, CiU posa de manifest que els centres han optat per substituir el llibre per l'ordinador, no han pogut valorar el contingut curricular perquè em moltes matèries no està fet. Optar per la substitució és optar pel llibre únic.